Acasa

luni, 29 aprilie 2013

Tort imbracat in fondant


Acesta este tortul de Florii de anul acesta -  am doua floricele in familie :). Cum stau cam prost la decorare, am zis ca de data asta sa decorez torul cu fondant. Se obtine repede si se lucreaza usor cu el.
Nu am mai multe poze, deoarece am ratacit sau mai bine zis mi-a fost ratacit de catre una din floricele :) adaptorul cu care transfer eu pozele :((.

Pe dinauntru este tortul cu zmeura si nutella, in forma de tort de 26 cm diametru.

Reteta pentru fondant:

250 g de marshmallow (le-am luat de la real vitan, am vazut si la Lidl)
2 linguri de apa
zahar pudra Coronita cam 700-750 g
ulei

Se pune un vas la bain-marie cu marshmallows si 2 linguri de apa si se tine pana se topesc si formeaza un sos gros.





 Se ia de pe foc si incepem sa adaugam zaharul pudra putin cate putin amestecand cu o lingura de lemn pe care o mai ungem din cand in cand cu ulei. Cand nu mai putem amesteca cu lingura, transferam aluatul pe blatul de lucru presarat cu zahar pudra si continuam operatiunea de amestecare :) cu mainile incorporand treptat zaharul pudra. Distractie maxima!!!! Ungem din cand in cand mainile cu ulei si pana la urma obtinem un aluat nelipicios. Atunci este gata!

Il invelim in folie de plastic si il tinem o noapte la intr-un loc racoros, fara lumina.

Tortul este bine sa stea si el cateva ore la frigider inainte de invelire :). Si am mai citit ca trebuie uns cu unt inainte de aplicarea fondantului, insa eu nu am reusit, asa ca am pus fondantul direct pe tort si a fost ok.

Din cantitatea de mai sus am invelit tortul si mi-a mai ramas destul fondant si pentru decoratiuni.

Astfel, pe blatul de lucru uns cu ulei, intindem cu sucitorul o foaie de 2-3 mm inaltime cu care acoperim tortul. Taiem cu un cutit excesul de fondant.
Din restul de fondant pregatim decoratiunile. Fie ne pricepem si modelam diverse lucruri ca la plastelina, fie intindem alte foi si folosim forme de bicuiti asa cum am facut eu :).
Pentru decor am folosit si niste creioane colorate de la Dr. Oetker. Nu am avut colorant alimentar ca sa colorez fondantul, culoarea lui este 'naturala' de la marshmallows :)

Dalia si Natalia au mancat fondant la greu, iar la petrecere si celelalte fetite au fost atrase tot de inimioarele, fluturasii si stelutele din fondant!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu