Acasa

vineri, 3 mai 2013

Oua vopsite natural


Anul acesta m-am hotarat sa vopsesc oua fara sa folosesc vopseaua din comert.

Pentru ouale din poza:

Galben:  2-3 lingurite de curry si apa cat sa acopere 4 oua. Ouale deja fierte le-am mai tinut la fiert in apa cu curry 10 minute , apoi le-am lasat aproximativ 10 ore

Albastru: 5 frunze de varza rosie taiate si apa cat sa acopere ouale. Ouale deja fierte le-am mai tinut la fiert in apa cu frunze de varza10 minute , apoi le-am lasat aproximativ 10 ore.

Pe gandul.info am gasit articolul de mai jos:  (cred ca o sa mai incerc azi cu boia :))

'În continuare, vă prezentăm câteva metode prin care putem obţine culori frumoase pentru ouăle de Paşte. Penru a obţine culorile dorite trebuie să folosim ouă cu coaja albă, bine curăţate fără niciun pic de grăsime.

OUĂ DE PAŞTE - Roşu cărămiziu. Pentru a obţine această culoare, vom folosi trei linguri de boia sau mai mult, pe care o vom fierbe aproximativ  30 de minute împreună cu ouăle.
OUĂ DE PAŞTE - Roşu deschis. Dacă vrem să obţinem o nuanţă de roşu deschis, atunci vom folosi la vopsit coaja de ceapă roşie sau sfecla proaspată.
OUĂ DE PAŞTE - Portocaliu.  Pentru a obţine ouă de culoare portocalie, le vom fierbe într- oală în care am pus coajă de ceapă albă şi morcovi.
OUĂ DE PAŞTE - Verde. Pentru verde, ouăle se pot fierbe în frunze de mentă, frunze de mesteacăn sau în zeamă de spanac.
OUĂ DE PAŞTE - Albastru. Ouăle de culoare albastră se pot obţine dacă sunt fierte alături de  frunze de varză roşie.
OUĂ DE PAŞTE - Maro. Dacă vrem o culoare mai înschisă, atunci putem folosi frunze de nuc, ceai negru sau cafea.
OUĂ DE PAŞTE - Galben. Şofran de India este condimentul potrivit pentru a da o culoare galbenă ouălor de Paşte, numai că ouăle trebuie fierte mai mult timp.'

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu