Acasa

duminică, 30 iunie 2013

Tarta cu cirese




Aceasta minunata tarta cu cirese am descoperit-o pe site-ul cookingwithaview.ro insa abia azi m-am incumetat sa o fac. Tartele, nu stiu de ce, dar ma sperie. Trebuie sa faci aluatul, apoi umplutura, frigider, cuptor...apoi iar la cuptor...:))). Aveam cirese in frigider si cu vremea mohorata de afara, am zis ca i-a venit timpul!

Ingrediente pentru o tava de tarta:

200 g unt
560 g faina
4 galbenusuri
5 linguri zahar pudra
4 linguri ulei
apa

100 g zahar
vanilie
1 lingurita de ghimbir macinat
aproximativ 1 kg de cirese
1 mar mai mare sau 2 mici
1 lingurita amidon de porumb
putin lapte

Blatul:
Untul cu faina se amesteca pana obtinem un aluat sfaramicios. Se adauga  galbenusurile, uleiul si zaharul si se amesteca. Se adauga  apa din cand in cand, eu am adaugat 2 linguri pana obtinem un aluat nelipicios.






Din 3/4 din aluat se formeaza cu ajutorul sucitorului o foaie si se aseaza cu grija in tava unsa bine. Eu am mai carpit pe unde s-a mai rupt. Se inteapa cu furculita, apoi se da la frigider 10-15 minute.





Se scoate din frigider. peste aluat se pune hartie de copt si cateva boabe de fasole ca sa nu creasca, si se da la cuptorul preincalzit la 190 de grade 15-20 de minute.


Ciresele se spala si se scot samburii. Marul se curata de coaja si se taie cubulete. Intr-o tava se adauga ciresele, marul, zaharul, vanilia, ghimbirul si se amesteca putin. Tava se acopera cu folie de aluminiu si se da la cuptor la foc potrivit 20 de minute.
 Sucul rezultat se strecoara si intr-o craticiora, iar pe foc mic, se amesteca impreuna cu lingurita de amidon pana se intareste putin. La mine a ramas destul de fluid.

Se toarna ciresele in blat, apoi siropul. Se formeaza cu ajutorul sucitorului capacul tartei si se acopera tarta. Ungem marginile blatului cu putin lapte si apoi lipim capacul. Capacul il intepam cu furculita, il ungem cu lapte si presaram o lingura de zahar pudra.
Tarta se coace la foc potrivit cam 20-25 de minute pana cand devine aurie.






Masacrul tartei :P


Enjoy!!!

P.S.
Nataliei i-a placut, a mancat putin, oricum fiinta aceasta nu a mai mancat fructe de cateva luni asa ca ma bucur :)








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu