Acasa

joi, 11 aprilie 2013

Cannelloni cu spanac si ricotta




Mie nu mi-a placut niciodata mancarea de spanac si nici n-o sa-mi placa, insa spanacul in combiantie cu paste si branza este absolut delicios! Asa ca am incercat si aceasta reteta de cannelloni.

Pentru 12 cannelloni (4 portii) aveti nevoie de :

200 g spanac (eu am avut congelat) tocat
2 fire de usturoi verde
2 fire de ceapa verde
1 lingura de ulei de masline
250 g ricotta
1 iaurt de 140 g optional
30 g cascaval

50 g unt
2 linguri de faina
400 ml lapte
sare, piper

sos de rosii/bulion 150 ml

50 g cascaval ras

Se pun la calit cu o lingura de ulei de masline ceapa si usturoiul tocate. Se adauga spanacul si putina apa si se lasa pe foc 5-7 minute. Apoi se scurge bine de apa. Aceasta compozitie se amesteca cu ricotta, iaurtul si cele 30 g de cascaval ras pe razatoarea mica.


Pentru sosul bechamel, punem intr-o craticioara untul si lasam la topit. Se adauga faina in ploaie si se amesteca energic cu telul in forma de para pentru a nu se crea cocoloase. Se adauga laptele si se amesteca in continuare. Se lasa la foc mic si se amesteca cu telul incontinuu, ca sa nu se arda sosul, pana se ingroasa, aproximativ 10-15 minute. Adaugam sare, piper dupa gust.





Intr-un vas uns in prealabil cu unt, punem jumatate din sosul bechamel, apoi cannelloni umpluti cu compozitia de spanac cu branza, apoi restul de sos bechamel, apoi sucul de rosii. Radem cascaval si acoperim vasul cu folie de aluminiu. Dam la cuptor la foc mare 10 minute, scoatem folia si mai lasam 10 minute la foc mediu sau pana face crusta. Eu nu am lasat sa faca crusta pentru ca mananca si fetele!
Pofta buna!!!

P.S. Eu am avut doar 10 cannelloni, ramasi de la cei cu carne :) , insa reteta e pentru 12 ;) - nu am folosit tot amestecul de spanac cu branza 







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu