Acasa

sâmbătă, 1 iunie 2013

Tort curcubeu



LA MULTI ANI, copii!

De ceva vreme ma tot gandeam sa fac tortul curcubeu. Am gasit reteta in Good Food si m-am hotarat ca de 1 iunie sa celebram ziua copilului cu acest tort. Iar, maine, pe 2 iunie, mami si tati fac 6 ani de casatorie. Deci, ii punem si un 6 pe el :D

Este un tort foarte usor de facut, am crezut ca e mai complicat , dar nu e. Colorantii i-am luat de pe pastaidevanilie.ro. Am luat doar rosu, galben, albastru si roz :). Am obtinut portocaliu amestecand rosu cu galben, verde, amestecand galben cu albastru si mov/indigo amestecand rosu cu albastru.


Ingrediente:

ca sa ne iasa 6 blaturi ne trebuie 3x ingredientele de mai jos

4 linguri de ulei sau 125 g unt moale (reteta originala este cu unt, eu am pus ulei)
225 g faina
150 g zahar
3 oua
3 linguri lapte batut
1/2 lingurita praf de copt
un praf de sare
1 lingurita extract de vanilie
colorant alimentar

Pentru glazura:
frisca
sau 500 g mascarpone batut cu 200 g zahar pudra (eu am avut din ambele si le-am colorat roz :)
fructe de padure

forme de 20 cm diametru (este bine sa fie doua ca sa mearga treaba mai repede)


Se incinge cuptorul la 160 grade.
Formele se ung si se tapeteaza cu hartie de copt.
Intr-un bol se pun toate ingredientele fara colorant si se mixeaza cateva minute pana la omogenizare.
Se imparte compozitia in doua (este bine sa cantariti cele doua compozitii rezultate) si in fiecare compozitie se adauga colorant, putin cate putin pana se obtine culoarea dorita. Culoarea in acest stadiu este asemanatoare cu cea a aluatului copt!
Se dau blaturile la cuptor la foc potrivit 15-20 de minute pana ce scobitoarea iese curata.
Se scot blaturile si se lasa la racit.
Se reia operatiunea pana obtinem numarul de blaturi dorit! Eu m-am oprit la 6!


Se asambleaza tortul ungand fiecare blat cu putina glazura, ca sa se lipeasca bine, apoi acoperim intreg tortul!

La multi ani, sotzu!!!



Fetele mele s-au bucurat tare mult cand l-am taiat si au vazut curcubeul :), iar Dalia s-a apucat sa manance dintr-o felie cu mare pofta :)) deh, e colorat, cum sa nu manance :P










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu