Acasa

vineri, 24 mai 2013

Tarta cu capsuni si crema de vanilie


Incerc sa fac aceasta tarta de ceva vreme...Ba n-am avut capsuni, ba n-am avut oua. Fina mea mi-a facut pofta pentru ca a facut-o si mi-a zis ca e tare buna, apoi am gasit reteta cu mai putine oua la prietena mea, Dana, cakebox.ro, si am zis ca trebuie s-o fac si eu. Este prima mea tarta dulce si mi-a iesit tare buna - nu ma laud, sotul a apreciat-o :p.

Am folosit ca forma un vas yena rotund, de 20 cm diametru, doar ca este totusi cam mic, data viitoare am sa o incerc intr-o forma putin mai mare.

Ingrediente:

Blat (care iese crocant)  
125 g faina
30 g zahar
110 g unt

Crema de vanilie
4 galbenusuri
300 ml lapte
100 g zahar
40 g amidon (Gustin)
20 g unt
esenta de vanilie/zahar vanilat/baton de vanilie


Blat: untul rece, de la frigider, se taie in bucati mici (eu l-am dat pe razatoarea mare) si se amesteca cu faina si zaharul  cu mana pana la omogenizare. Aluatul obtinut se da la frigider pana suntem gata cu crema.


Crema: laptele, zaharul si vanilia se pun intr-un vas la foc mic pana cand zaharul se topeste , iar laptele se incalzeste.
Galbenusurile se amesteca cu amidonul cu un tel in forma de para, apoi se adauga putin cate putin laptele caldut si se amesteca in continuare.
Compozitia se pune pe foc mic si se amesteca incontinuu. La un moment dat se va intari. Atunci trebuie amestecat energic cu telul pentru a nu se forma cocoloase.
Se ia de pe foc si se adauga untul si se amesteca pana la omogenizare. Se lasa la racit.


Se scoate aluatul din frigider. Pe blatul de lucru tapetat cu faina se intinde aluatul cu sucitorul si o folie de plastic peste aluat pentru a nu se lipi de sucitor.
Aluatul se aseaza in forma unsa si se inteapa cu furculita. Se pune deasupra hartie de copt (ca sa nu creasca).






Se da la cuptor la foc potrivit, pana se rumeneste putin.





Se lasa la racit, se scoate din forma, apoi se umple cu crema de vanilie si se decoreaza cu capsuni.

Pofta buna!!!







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu